W zachodniej Europie, USA czy Kanadzie karting 4-suwowy jest bardzo popularną alternatywą dla kartingu wyczynowego, która w swych założeniach ma dać ludziom karting w relatywnie taniej wersji i jak najbardziej to możliwe wyrównanej. Podobnie w naszych zawodach o wynikach mają decydować umiejętności kierowców, decyzje taktyczne, strategia, wytrzymałość i odporność a nie zasób portfela czy umiejętności mechaników dlatego też możliwości modyfikacji ograniczamy do minimum.
PEC – Polish Endurance Championship jest ligą, w której zawody będą rozgrywane w formie indywidualnych i zespołowych wyścigów długodystansowych.

Wszyscy ścigamy się gokartami na które składają się:

  • wyczynowa rama dowolnej marki bez hamulca przedniego.
    Każda drużyna ma swobodę w wyborze ramy oraz jej ustawień. Z uwagi na wytrzymałość sugerowana przez nas jest oś 40 mm.
  • silnik Briggs & Stratton 420ccm o mocy 20 KM.
    Kompletny zaplombowany zespół napędowy ( silnik, sprzęgło, ukł. wydechowy, mocowanie silnika do ramy, pompa paliwa ) przed każdymi zawodami będzie losowany a następnie dostarczony dla każdej drużyny.
  • dla wszystkich jednakowe znakowane przez organizatora opony firmy BEBA Tires.
    Opony charakteryzują się dużą przyczepnością zachowując jednocześnie swoje właściwości przez długi czas .
    ( tylne opony wytrzymują powyżej 50h jazdy )

Budowa jak i obsługa tak przygotowanego gokarta jest prosta i mało kosztowna. Naszym kartem podczas testów na jednym komplecie opon pokonaliśmy 50h zachowując tempo dające ogromną satysfakcje z jazdy przy bardzo niskich kosztach.
Wszystkie szczegóły techniczne dotyczące budowy gokarta zawarte są w Regulaminie PEC 2021. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.